Sådan skaber du merværdi med rapportskabeloner

Af
Julie Dorthea Bøge

En værktøjskasse spækket med anvendelige redskaber er ikke meget værd, hvis du ikke ved, hvordan du skal anvende dem. Men det behøver ikke at blive en uoverstigelig opgave for dig. Som regel kræver det blot lidt starthjælp, inden du er klar til at sætte i gang.

Crediwire tilbyder et væld af forskellige funktioner som gør dit arbejde lettere og skaber merværdi for dine kunder. Automatiserede processer som frigiver tid, står allerøverst på listen over features. Kan vi kombinere det med en revisor eller bogholder som kan analysere nøgletal og komme med værdifulde indsigter, hjælper vi kunden med at forstå sin økonomi langt bedre.

Med mere viden kan vi træffe bedre beslutninger og i sidste ende bygge stærkere virksomheder.

Læs også: Bedre samarbejde er nøglen til stærkere virksomheder

En af de mest populære funktioner i Crediwire er vores rapport-templates. Med dem kan du tilbyde kunderne ensartethed og høj service tilpasset specifikt til den enkelte kunde.

Her giver vi dig et indblik i fordelene, og hvordan vi fremover kan hjælpe dig med at tilpasse dine rapporter bedst muligt til dine kunder.


Spiselige skabeloner

Templates, skelet, skabelon. Kært barn har mange navne. Men hvorfor skal du egentlig anvende skabeloner, når det kommer til din rapportering? Det er der en række årsager til – her blot for at nævne nogle:

-         Du frigiver tid til rådgivning og får en tættere dialog med dine kunder

-         Du kan arbejde med din rapportering tilpasset hver enkel kunde

-         Du kan levere ensartet service med god struktur

-         Du får et levende og fleksibelt dokument som kan opdateres løbende

-         Du styrker din kundekontakt

Med hjælp fra vores templates kan du hurtigt og enkelt skabe rapporter til dine kunder.

Regnskabsdata behøver ikke at blive serveret i et excel-ark. Med tydelige og letforståelige rapporter kan du forbedre dine kunders forståelse af regnskabsdata, så sammenhængene bliver letfordøjelige for selv den mest uforstående kunde.

Du kan kommentere udviklingen i de interaktive rapporter og give dine kunder et tydeligt indblik i deres økonomiske situation med nogle få klik.


Generisk med standard features

Arbejder du ud fra standard templates kan du sørge for at alle dine kunder modtager samme hjælp og service, uanset om du selv håndterer rapporterne, eller har en kollega sat til at sende dem ud. Du kan vælge hvordan skabelonerne skal se ud, og hvad der skal inkluderes – uanset om det er en måneds-, kvartals- eller årsrapport. Mange vælger at placere omsætning og profit som indledning til rapporten, da det som regel er den information dine kunder først vil efterspørge.  

Dernæst kan du give et tydligt indblik i faste udgifter og nøgletal, hvor du kan fremhæve specifikke scenarier for din kunde. Mange af vores kunder anvender nøgletal afslutningsvis i rapporten for at opnå en spændende dialog, der motiverer kunden og former mødet til en proaktivt og inspirerende samtale.

Du kan på den måde afslutte dit møde med positiv energi ved at fokusere på fremtiden og opstille mål for selvsamme.


Skræddersyede skabeloner

Hvordan får du målrettet din rapport til kunden bedst muligt? Ingen grund til bekymring. Vi har gjort det muligt for dig at tilpasse rapportskabelonerne så de matcher din kunde bedst muligt. Du kan sammen med din kunde bestemme, hvilke faktorer der skal indgå for at kunne følge med i de specifikke tal og vurdere udviklingen. Hvis I undervejs ombestemmer jer og vil starte på ny, vil den gamle skabelon ikke blive slettet, medmindre du aktivt går ind og sletter den.

På platformen kan du under fanen ”klientrapport” tilgå alle de rapporter du har lavet og nemt og bekvemt tilføje nye. Her finder du også templates for rapporter. Du kan løbende opdatere rapporterne, så det bliver et dynamisk arbejdsredskab for både dig og dine kunder.


Optimeret rådgivning

Tænk, hvis du kunne hjælpe dine kunder med at træffe proaktive beslutninger? Med Crediwire får du et konkret værktøj til at skabe visuelle og letforståelige rapporter. Det betyder, at du ikke længere behøver at sende excel-filer til dine kunder velvidende om, at de får al den information de behøver via en enkel visuel rapport over deres regnskabsdata.

Som vi slog fast i starten, er et værktøj ikke nok i sig selv, hvis du ikke ved, hvordan du bedst udnytter det. Din viden som revisor og bogholder er fortsat vigtig i ligningen, hvis du vil give dine kunder den bedste oplevelse. Men i kombination med rapport-templates kan du visualisere data for dine kunder og optimere din rådgivning.

Hvis du har fået lyst til at høre mere om, hvordan Crediwire kan hjælpe dig i din hverdag, kan du udfylde kontaktformularen nedenfor. Så rækker vi ud til dig.

Crediwire i en nøddeskal

Crediwire forener revisorer, virksomheder og banker. Vi indsamler, analyserer og strukturerer regnskabsdata på én platform i et enkelt visuelt design. Mere viden skaber bedre beslutninger og ultimativt stærkere virksomheder.

Gør som mere end 200 revisorer og 14.000 virksomheder – tilmeld dig i dag – spar tid og kom tættere på dine kunder.