Fasthold dine kunder med automatiseret bogføring, bedre beslutninger og stærkere rådgivning

Af
Caroline Sølver

De fleste mennesker ville ikke køre bil på motorvejen med bind for øjnene. Det ville være helt uansvarligt.
Men helt op mod 50% af de danske virksomheder styrer alligevel deres virksomheder med bind for øjnene.

Tal fra E-conomic viser, at op mod 50% af de danske virksomheder er tre-seks måneder bagud med deres bogføring. Bogføringsdata er en af de vigtigste datakilder, når det kommer til at tage forretnings kritiske beslutninger. Der er altså et stort forretningspotrentiale der venter på at blive udnyttet.

Crediwire og Kontolink sætter fokus på mulighederne og tilbyder helt håndgribelige værktøjer i et nyt partnerskab.

Læs med her og lær hvordan du som rådgiver let arbejder med automatisering og fastholder dine kunder via stærkere rådgivning. 

De nye muligheder med digitalisering

Det er ikke nogen hemmelighed, at der har været fart på digitaliseringen de seneste år. 

Med denne udvikling er der kommet mange nye muligheder. Flere af de muligheder åbner op for, at man som rådgiver og kunde kan arbejde langt mere effektivt med data.

Tidligere var det kun muligt at kigge på sin bogføringsdata et par gange om året. Kunden kom til sin rådgiver med den famøse plastikpose fyldt til randen med krøllede bilag. Så begyndte tastearbejdet og til sidst endte man med et resultat, der ved færdiggørelsen allerede var forældet. Alt i alt et meget usikkert grundlag at basere sine forretnings kritiske beslutninger på. 

Johnny, der er indehaver af Krydsrevison, forklarer eksempelvis, hvordan han bruger Crediwire: “Vores kunder fortjener mere end en saldobalance: Vi bruger Crediwire til at lave visuelle og forståelige rapporter.”

Kontolink og Crediwire kan hjælpe

Men med den digitale udvikling er det nu blevet muligt at automatisere sin bogføring og arbejde løbende med sin data. Det er det Kontolink løser. Altså ud med plastikposerne og ind med bilag på de rigtige hylder hver dag - helt automatisk. Det betyder helt konkret, at man kan tage bedre og  oplyste beslutninger, da man har frisk data til rådighed. Men før det bliver helt smart, har man brug for at få struktureret dataen og præsenteret den visuelt og forståeligt, så man har mulighed for at arbejde med den.

Det er her, at Crediwire kommer ind i billedet. Crediwire tager den opdaterede bogføringsdata, strukturerer den og præsenterer den, så rådgiverne kan hjælpe kunderne med værdifuld information, så de sammen kan skabe stærkere virksomheder.

Sammen er vi stærkere

Kontolink sætter regnskab på autopilot. De matcher automatisk virksomheders bilag med deres bankposteringer. Det gør livet meget nemmere, og det ved man, hvis man før har siddet med bilag, der skal matches med bankposteringer. Sikke en hovedpine. Her er Kontolink virksomheders redningsvest. 

Crediwire
er en platform for finansiel optimering for virksomheder og deres rådgivere. 

Crediwire indsamler, strukturer og aktiverer bogføringsdata for at skabe mere viden, bedre beslutninger og ultimativt stærkere virksomheder. Hos Crediwire præsenterer vi bogføringsdata let og overskueligt, så det bliver lettere og sjovere for rådgivere at styrke deres kunder. Med Crediwire kan virksomheder og rådgivere:

Selvom Kontolink og Crediwire løser forskellige opgaver, så fungerer platformene endnu bedre sammen og gør virksomheder stærkere. Kontolink automatiserer bogføring og sikrer, at data løbende er opdateret. Crediwire strukturerer den opdaterede data og gør den operationel, så det bliver muligt at arbejde løbende mellem de traditionelle regnskabsperioder. Det gør det muligt for rådgiverne at have hyppigere kontakt med kunderne med relevant information.

Kunderne har magten

Med den øgede digitalisering er også kommet større gennemsigtighed på markedet, hvilket resulterer i, at flere kunder skifter rådgiver oftere. Dataen er digital, så det er let at tage beslutninger om at skifte rådgiver, hvis man får et tilbud, der er 500 kroner billigere hos konkurrenten.

Som vi ved, udvikler markedet sig konstant, og der kommer nye muligheder. Det stiller andre krav til, hvad kunderne efterspørger og dermed også nye muligheder for fastholdelse.

Lad os tage de klassiske periodebalancer som et eksempel. Som rådgiver logger man ind i ERP-systemet, henter en periodebalance og sender den til kunden. Det er der ikke mange fastholdelsesmuligheder i. Men hvis man ved, at kunden er automatisk bogført, og man ved, at man kan tilgå struktureret data, så opstår der muligheder. Som eksempel tager det samme tid at skabe og sende en visuel og forståelig rapport til en kunde, som det gør at hente og sende en periodebalance. De nye muligheder går begge veje.

 

Crediwire er en platform for finansiel optimering for virksomheder og deres rådgivere.
Med Crediwire kan du spare tid på de tidskrævende, førhen manuelle, opgaver og langsommeligt papirarbejde og i stedet frigive tid til din forretning.
Gør som mange andre virksomheder og tilmeld dig Crediwire i dag. Det er gratis for virksomheder.